Severojižní kolejový diametr
-
Popis
Projekt Severojižního kolejového diametru úzce souvisí s problematikou přestavby Železničního uzlu Brno a polohou hlavního nádraží. V září 2020 zadalo statutární město Brno studii proveditelnosti, která zkoumala varianty, zda má být diametr připravován v podobě regionální železnice, tramvajové tratě nebo metra. Jejími hlavními cíli bylo zjistit, na jaké tratě má podzemní dráha navazovat, jak zefektivnit dopravní obsluhu města i metropolitní oblasti a zajistit dostupnost budoucího nádraží. Studie zhodnotila ekonomickou náročnost jednotlivých variant s důrazem na proměny dopravního chování ve městě a a doporučila vybrané varianty k dalšímu rozpracování.
-
Aktuální stav
Studie proveditelnosti Severojižního kolejového diametru je dokončena.
-
Zhotovitel
MORAVIA CONSULT Olomouc a.s. a METROPROJEKT Praha a.s. (Zhotovitel studie proveditelnosti)
-
Zodpovědný pracovník za Brněnské komunikace
prof. Ing. arch. Michal Sedláček